Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας και της υλικοτεχνικής υποδομής των εθελοντικών δυνάμεων δασοπροστασίας και διάσωσης.

Προς τον κ. Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη

Το αρχικό νομικό πλαίσιο που συνέστησε και καθόρισε τον τρόπο λειτουργία του θεσμού του «Εθελοντή Πυροσβέστη» στην Ελλάδα ήταν ο Ν.1951/91 και το Π.Δ.32/92, με τα οποία παρέχονταν η δυνατότητα στους έλληνες πολίτες να προσφέρουν εθελοντική (άμισθη) εργασία στον τομέα της Πυρόσβεσης–Διάσωσης, αποκλειστικά και μόνο μέσω της επιχειρησιακής δράσης του Πυροσβεστικού Σώματος. Πρόσφατα η Πολιτεία, προχώρησε στην αναβάθμιση και θωράκιση του Εθελοντή Πυροσβέστη μέσω του νόμου 4029/2011 «Εθελοντισμός στο Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή και στο Πυροσβεστικό Σώμα και άλλες διατάξεις». Οι εθελοντικές δυνάμεις δασοπροστασίας και διάσωσης είναι οι μοναδικοί, επίσημα αναγνωρισμένοι και πιστοποιημένοι, εθελοντές στον τομέα της Πυρόσβεσης -Διάσωσης και ουσιαστικά αποτελούν άμισθο πυροσβεστικό προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο στηρίζει την επιχειρησιακή του ετοιμότητα, ενισχύει την δυναμική του και συμβάλλει στην αποτελεσματική ικανότητα ενός συστήματος και μιας Υπηρεσίας που ως γνωστόν μάχεται, θυσιάζεται και προσφέρει σε καθημερινή βάση, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Σήμερα, που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε βαθιά κρίση, οι εθελοντές δασοπροστασίας και διάσωσης συνεχίζουν ανιδιοτελώς να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε μια πενταετία που λειτούργησαν 2 ασθενοφόρα του Συλλόγου Εθελοντικών Δυνάμεων Δασοπροστασίας και Διάσωσης Ψαχνών έκαναν πάνω από 7.500 διακομιδές και πάνω από 4,8 εκατ. χλμ διαδρομών. Πανελλαδικά από το 1999 έως σήμερα οι πιστοποιημένοι σύλλογοι εθελοντικών δυνάμεων έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 1.152.000 8ωρα εθελοντικής πυροσβεστικής απασχόλησης, εργασιακής αξίας πάνω από 40.000.000 ευρώ. Και όμως, αυτή η δυναμική εξοικονόμησης πόρων σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο φαίνεται πως δύσκολα γίνεται αντιληπτή, διότι η πολιτεία μέχρι και σήμερα, αρνείται να διαθέσει τουλάχιστον τα προβλεπόμενα από το νόμο Μ.Α.Π., αναγκάζοντας τους εθελοντές να επιβαρύνονται και με το κόστος της απόκτησης του απαραίτητου εξοπλισμού, κάτι που μοιάζει περισσότερο με τιμωρία παρά με επιβράβευσή για την προσφοράς του
Επειδή: 
 α) καθολικά έχει αξιολογηθεί και αναγνωριστεί το οικονομικό όφελος από τη λειτουργία και δράση των εθελοντικών δυνάμεων δασοπροστασίας και διάσωσης β) παρά το νέο νόμο 4029/2011, καθυστερούν αναίτια και αδικαιολόγητα οι εκδόσεις των εφαρμοστικών διατάξεων, οι οποίες θα εξασφαλίσουν στον Εθελοντή Πυροσβέστη ολόπλευρη εκπαιδευτική επάρκεια, τα προβλεπόμενα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) απαραίτητα για την σωματική ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της εργασίας, καθώς και τη δυνατότητα ιδρύσεως άμισθων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Τι πρωτοβουλίες προτίθεται να πάρει για την βελτίωση του ενιαίου επιχειρησιακού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας και συντονισμού των εθελοντικών οργανώσεων με τις εντεταλμένες υπηρεσίες του κράτους (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Πυροσβεστικό Σώμα, Λιμενικό Σώμα, Δασική Υπηρεσία κ.α);
  2. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει τη χρηματοδότηση ή τη παροχή και συντήρηση του εξοπλισμού των ενταγμένων στο προαναφερόμενο ενιαίο εθνικό πλαίσιο πιστοποιημένων εθελοντικών οργανώσεων;
  3. Επίσης την ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος αλλά και τη δυνατότητα αποδέσμευσης από τη κύρια εργασία του εθελοντή σε περίπτωση συμβάντος (που αδίκως καταργήθηκε με το νόμο του 2011);

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου