Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

«Αντιμετώπιση προβλημάτων λειτουργίας πορθμειακής σύνδεσης Καβάλας - Θάσου»

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

Στην αναφερόμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση, ενώ παρατηρείται υπερεπάρκεια δρομολογίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο παρουσιάζεται τελείως διαφορετική κατάσταση κατά τους μήνες Νοέμβριο – Φεβρουάριο. Για την γραμμή Πρίνου – Καβάλας υπάρχουν μόνο δυο δρομολόγια την ημέρα (με τελευταίο από Καβάλα στις 14.00 και από Πρίνο στις 10.30 π.μ), ενώ τις Κυριακές δεν εκτελούνται καθόλου. Μάλιστα αυτό γίνεται όταν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα ύπαρξης στη χειμερινή περίοδο τουλάχιστον τεσσάρων δρομολογίων ημερησίως στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας και οκτώ για τα γραμμή Λιμένα – Κεραμωτής.
Παράλληλα για όλο το έτος τα ναύλα επιβατών και οχημάτων (ακόμη και στη πολυετή κρίση που διανύει η χώρα μας που πλήττει πρωτίστως τα λαϊκά στρώματα), διατηρούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα με πρακτικές εναρμονισμένων τιμολογίων. Πρακτικά πρόκειται για σύσταση καρτέλ και στρέβλωση των συνθηκών ανταγωνισμού σε ολιγοπωλιακές συνθήκες.
Εκτός αυτού, οι ναυτιλιακές εταιρείες εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες του υπάρχοντος νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου για να εξαντλούν πλήρως την μέχρι δύο μήνες περίοδο ακινησίας που προβλέπεται,, ενώ ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την επαρκή συντήρηση των μικρών φέρρυ που εξυπηρετούν την πορθμειακή σύνδεση είναι γύρω στις 15 μέρες.
Επιπρόσθετα, ορισμένοι πλοιοκτήτες συστηματικά παραβιάζουν το ωράριο εργασίας των ναυτεργατών με στόχο την κατάργηση της δεύτερης βάρδιας εργασίας και την απόλυση του «πλεονάζοντος» προσωπικού. Επιπλέον , με συνεχείς μηνύσεις, διάδοση φημών, εξαναγκασμό ναυτεργατών σε υπογραφή δηλώσεων μη συμμετοχής στο σωματείο τους και σε τυχόν απεργίες κ.α. , χρησιμοποιούν τρομοκρατικές πρακτικές για να καταργήσουν το συνδικαλισμό στα πλοία και να διαλύσουν το Σωματείο Ναυτεργατών Καβάλας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται προβεί ώστε να εξυπηρετεί η πορθμειακή σύνδεση τις πραγματικές ανάγκες του επιβατικού κοινού και των επαγγελματιών της περιοχής και όχι τα συμφέροντα και ολιγοπωλιακά υπερκέρδη των πλοιοκτητών;
  2. Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου ώστε να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι της εναρμονισμένης τιμολόγησης και να τεθεί οριστικό τέρμα στις πρακτικές καρτέλ;
  3. Πως σκοπεύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες να αντιμετωπίσουν την εργοδοτική αυθαιρεσία που εκφράζεται με τα υπερβολικά ωράρια εργασίας, την εξάντληση των εργαζομένων με κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων, τη τρομοκράτηση των πληρωμάτων και τις προσπάθειες για την εξάλειψη του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην απεργία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου